14 sposobów na przejedzenie i niestrawność

Sposoby na przejedzenie i niestrawność

Okres świąt to czas spotykania się w gronie rodzinnym i przyjaciół, które to spotkania zazwyczaj odbywają się przy stole. Bynajmniej nie pustym…

Konsekwencją naszego biesiadowania może być przejedzenie się  i niestrawność.

Przejadanie się może mieć wiele negatywnych skutków.

Negatywne skutki przejedzenia się:

 – może doprowadzić do otyłości, nadciśnienia tętniczego, refluksu żołądkowo – przełykowego,

– podnosi poziom cukru, cholesterolu i trójglicerydów,

– może spowodować stłuszczenie wątroby,

– sprzyja rozwojowi żylaków i zakrzepicy żylnej,

– powoduje pogorszenie samopoczucia, spowodowane m.in. ciągłymi wyrzutami sumienia związanymi z przejedzeniem,

– oraz wiele innych zaburzeń w funkcjonowaniu naszego organizmu.

Co zrobić gdy zjesz za dużo?

Oto praktyczne sposoby postępowania przeciwdziałającego przykrym efektom przejedzenia się:

1. Zastosuj kilkugodzinną głodówkę.

2. Pij dużo wszelkiego rodzaju napojów: wodę mineralną niegazowaną, soki, herbaty ziołowe, zielone, czerwone.

3. Napar z kminku pomoże Ci na wzdęcia.

4. Kompot z suszonych śliwek i jabłek poprawi Twoje trawienie.

5. Przy biegunce unikaj mleka i cukru, które mogą nasilić jej przebieg.

6. Przegryzaj posiłki suszonymi owocami.

7. Przygotuj potrawy zawierające dużo ziół i przypraw lub wypij majeranek, kminek    lub koper ze szklanką przegotowanej wody.

8. Nie mieszaj alkoholu z mięsem.

9. Nie mieszaj słodyczy z mięsem.

10. Rób przerwy między posiłkami, minimum 3-godzinne.

11. Pomóż zmaltretowanemu brzuchowi i zjedz jogurt probiotyczny.

12. Nie kładź się po jedzeniu.

13. Możesz wypić mały kieliszek wódki w trakcie lub po posiłku lub wino, najlepiej nie słodkie.

14. Zamiast zjeść kolejną porcję, wyjdź na spacer. Zażywaj jak najwięcej ruchu.

Oczywiście najlepszą metodą jest umiarkowanie w jedzeniu i piciu, ale o tym nie będę przecież pisał przy okazji świąt!

Smacznego!

 

NEWSLETTER Zapraszam!