blogowanie i ebiznes

6 porad jak napisać przekonujący komunikat

Czytam książkę „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym”. Autorem jest Daniel Kahneman, noblista. Nie jest to książka o copywritingu, ale znalazłem tam informacje, które mogą się przydać wszystkim piszącym na przykład oferty.

Krótko:

 Jak napisać przekonujący komunikat.

Na podstawie badań Kahneman sformułował następujące zalecenia:

  1. Maksymalna czytelność tekstu.
  2. Używaj czystego koloru niebieskiego lub czerwonego.
  3. Nie używaj skomplikowanego języka tam, gdzie wystarczy prosty. Znajome idee sformułowane pretensjonalnym językiem są odbierane jako oznaka niskiej inteligencji i małej wiarygodności.
  4. Komunikat musi zapadać w pamięć. 5. Przydatne są rymy.
  5. Jeśli powołujesz się na źródło, wybierz autora o łatwym do wymówienia nazwisku.
  6. Komunikat musi być sensowny.

Oczywiście nie można przesadzać i pisać ofert z użyciem czerwonej czcionki wielkości rzędu 72 za pomocą 10-15 prostych wyrazów i to wierszem! Ale warto pamiętać o tych zaleceniach, bo można je sensownie wykorzystać pisząc na przykład teksty sprzedażowe.

 

Tagged

About Przemysław Pufal

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *