Jak często jeść – ile posiłków dziennie

f2d7c0262060d24142101d7f519ebaa0Prawdą jest to, że aby schudnąć trzeba jeść często, ale mniejsze posiłki, ale nie wolno się głodzić! Optymalna ilość w ciągu dnia to 5 – 6 małych posiłków. Dzięki takiemu postępowaniu wzrasta metabolizm, organizm lepiej gospodaruje podarowanymi mu kaloriami i nie stara się za wszelką cenę odkładać ich w postaci tkanki tłuszczowej. Poza tym małe i regularne posiłki pozwalają na utrzymywanie stałego poziomu cukru we krwi. Dzięki temu nie będziesz mieć napadów głodu, które nie sprzyjają odchudzaniu się. Stały poziom cukru to również czynnik ograniczający wydzielanie insuliny, a hormon ten przyczynia się do budowania tkanki tłuszczowej.

Pamiętaj, że waga szybciej rośnie u osób, które jedzą na przykład tylko 2 posiłki w ciągu dnia, niż u tych, które tę samą ilość kalorii spożywają w 5 – 6 mniejszych porcjach dziennych.

Ważne są również w miarę stałe pory spożywania posiłków, które sprzyjają utrzymywaniu odpowiedniego poziomu glukozy we krwi. 

NEWSLETTER Zapraszam!



  • Zgadzam się również z tym, że lepiej jest spożywać kilka mniejszych posiłków dziennie, ale za to regularnie – niweluje to podjadanie! 🙂

    • Przemysław Pufal

      Oby nie nastąpił efekt jo-jo!

    • Przemysław Pufal

      Podjadanie to zmora wielu osób. Ale do pokonania!