Czym właściwie są programy partnerskie? Część I

Pisząc o tym czym są programy partnerskie, rozbiorę na czynniki pierwsze ich definicję pochodzącą z Wikipedii.

„Program partnerski – narzędzie internetowego marketingu. Jest to skrypt sprężony z bazą zamówień sklepu internetowego. W programie tym organizatorem jest sklep online oferujący produkty lub usługi – zaś uczestnikami są osoby fizyczne lub firmy dysponujące własną stroną www. Partner po przystąpieniu do programu umieszcza na swojej stronie materiały dostarczone mu przez organizatora – w zamian za to otrzymuje prowizję za każdy udział w transakcji, która rozpoczęła się na jego stronie.”

Rzeczywiście program partnerski to z technicznego punktu widzenia system pozwalający partnerowi sprzedawać za pomocą zindywidualizowanych narzędzi (linków, własnej wersji strony właściciela programu, przypisanych partnerowi bannerów) produkty lub usługi. Aby być partnerem nie trzeba posiadać własnej strony internetowej, co później pokażę na przykładach. Można bowiem promować i sprzedawać za pomocą linków w mailach czy umieszczanych na forach. Uczestnikami programu partnerskiego mogą być zarówno osoby fizyczne, wtedy podpisuje się najczęściej umowę zlecenie, jak i firmy (tu obowiązują inne zasady rozliczania się). Partner otrzymuje prowizję za każdą transakcję, którą przeprowadzono z klientem, który zakupił cokolwiek z jego polecenia, czyli skorzystał z materiałów reklamowych z numerem indywidualnym partnera. Partner otrzymuje za to tzw. prowizję bezpośrednią. Istnieją jeszcze tak zwane prowizje wieczne. Klient, który dokonuje zakupu z polecenia konkretnego partnera zostaje mu przypisany na stałe, więc zarabia się cokolwiek i kiedykolwiek ta osoba zakupi u właściciela programu partnerskiego. Pamiętać należy, że nie wszystkie programy oferują wieczną prowizję.

cdn.

NEWSLETTER Zapraszam!