Depresja a aktywność fizyczna

Autor: M.M.

Mówią, że jednym z czynników, który pomaga w walce z depresją jest zachowanie aktywności fizycznej, ruch, świeże powietrze. Nie twierdzę, że tak nie jest, ale trudno skorzystać z takiej rady, gdy się już w jest w depresyjnej fazie. Pewnie potwierdzą to osoby z depresją, że aktywność fizyczna jest możliwa, ale gdy się lepiej czujemy, gdy jest w nas jakaś chęć do życia, do zmieniania się, do robienia czegokolwiek. Jak to mówią: lepiej zapobiegać, niż leczyć. Lepiej zacząć dbać o swoją kondycję, nie zaniedbywać ruchu, gdy jesteśmy w lepszej kondycji fizycznej, ponieważ później jest to już często niemożliwe.

KSIĄŻKI, KTÓRE POMOGAJĄ W WALCE Z DEPRESJĄ>>>

Nie jestem w stanie wyjść i nawet pospacerować, nie mówiąc już o jakich ćwiczeniach, gdy nie mam ochoty w ogóle wychodzić z domu, gdy nie mam ochoty nikogo spotykać, gdy nie mam ochoty na nic, nawet na życie. Wtedy oczywiście na profilaktykę jest za późno, o wiele za późno. Stąd mój apel do bliskich osób chorujących na depresję: pamiętajcie, że lepszy humor, braki oznak depresji nie oznaczają, że ktoś jest już zdrowy. Wtedy działajcie, wtedy rozmawiajcie, wtedy proponujcie leczenie, wtedy właśnie wyciągajcie ich z domu, ćwiczcie z nimi, spacerujcie, cokolwiek. Bo szybko przyjdzie dzień, w którym znowu nie będzie to możliwe, a wtedy będziecie żałować, że nie próbowaliście, albo zaczniecie próbować, co spotka się z oporem i nie będzie skuteczne. 

NEWSLETTER Zapraszam!




This article was written by Przemysław Pufal.