Emocje w biznesie

Jak emocje wpływają na biznes

Pierwsze emocje, które pojawiają się, gdy ktoś przystępuje do jakiejś firmy, są euforia i radość. Tyle możliwości! Tylu współpracowników! Takie wysokie prowizje!

A potem następuje dołek emocjonalny i jest on całkowicie zrozumiały i powszechny. Radość z rozpoczęcia współpracy z taką czy inną firmą, ustępuje miejsca najpierw małemu, a potem coraz większemu zniechęceniu, bo wszystko miało iść szybciej: zarobki, pozyskiwanie współpracowników. Niecierpliwość wpędza w zniechęcenie, które prowadzi do rezygnacji z jakichkolwiek działań.

Błąd! Fajnie, że na początku pozytywne emocje dają motywację do działania, tak zwanego kopa. Tyle, że późniejszy ich spadek jest normalny, tak się dzieje w każdej sferze działalności człowieka. I nie należy się tym za bardzo przejmować. Za to należy pamiętać, że początki mogą być trudne, mogą rozczarowywać, co nie oznacza, że nie da się osiągnąć sukcesu.

Emocje w biznesie potrafią przynieść wiele dobrego, ale również wiele zniszczyć. Naucz się panować nad nimi, bo poddawanie się im może być zdradliwe, nie tylko wtedy, gdy prowadzisz biznes czy działasz w programach partnerskich. Pamiętaj, że emocje przeżywa każdy, ale że ważne jest co z nimi zrobisz, bo emocje pozytywne mogą mieć negatywne skutki i odwrotnie, emocje negatywne mogą prowadzić do pozytywnych skutków.

 

NEWSLETTER Zapraszam!



This article was written by Przemysław Pufal.

  • Kierowanie się emocjami, bez przemyślenia nigdy nie jest najlepszym rozwiązaniem. Emocje to bardzo często zwykłe zakłócenie, nie powinno się go ignorować, jednak również nie powinno się jemu od razu ulegać.

    • 147992

      Oczywiście, lepiej poczekać, że my – organizm i mózg, się uspokoją i wtedy dopiero podejmować decyzje!