Google AdWords

google adwordsCo to jest Google AdWords

To nic innego jak reklamy w wyszukiwarce Google i serwisach z nią związanych. Po wpisaniu czegoś w wyszukiwarkę i kliknięciu Szukaj, pokazują Ci się wyniki wyszukiwania konkretnego hasła. Ale nie tylko, ponieważ całkiem u góry strony, a także z prawej strony, pokazują się linki sponsorowane. Są opisane jako reklamy i mają kolorowe tło. Część internautów w ogóle nie odróżnia reklam od prawdziwych wyników wyszukiwania i nie zauważa ich, klikając po prostu w reklamy. Dla reklamodawcy to oczywiście dobrze, dla innych – po prostu muszą być uważni. 

Jak działa Adwords

AdWords działa na zasadzie słów kluczowych. W zależności od poszukiwanych słów w wyszukiwarce Google lub słów użytych na stronie w artykule, pojawiają się reklamy w zamierzeniu mające mieć powiązane z treścią słów kluczowych. Nie zawsze kontekst jest dla programu jakim jest przecież Google jasny, stąd może dochodzić do pokazywania dziwnych reklam nie pasujących logicznie do słów kluczowych. 

Wszystkiego o Google Adwords dowiesz się głównie z oficjalnych stron tego programu reklamowego, czyli np. stąd https://support.google.com/adwords/ i z oficjalnego bloga https://support.google.com/adwords/

A jeśli nie chcesz samemu bawić się w układanie reklam, szukanie słów kluczowych, dostosowywanie stawek itd., to zawsze możesz to zlecić wyspecjalizowanym agencjom, firmom. Pamiętaj jednak, że w taki przypadku oczywiście cała kwota nie idzie na opłacenie reklam, ale również na prowizję dla firmy. Jak znaleźć najlepszych? Możesz poszukać opinii w internecie lub zdać się na system poleceń i skorzystać z usług firmy poleconej przez kogoś komu ufasz. 

NEWSLETTER Zapraszam!



This article was written by Przemysław Pufal.

  • Google AdWords to nie jest prosta sprawa i lepiej zlecić obsługę kampanii agencji. Próbowałem sam, ale bardzo kiepsko mi to szło. Poza tym trzeba znaleźć czas, żeby jednak sprawdzać te kampanie, sterować stawkami.

    • Przemysław Pufal

      Zawsze można kupić dobry kurs i nauczyć się, aby samemu mieć kontrolę nad swoimi reklamami.