Jak zmienić krytyczne myślenie o sobie samym

Zmieniamy perspektywę

Jeśli cierpisz na lęk społeczny, prawdomównie oceniasz siebie krytyczniej. Możesz być nastawiony do siebie bardziej krytycznie niż inni.

Można wyobrażać sobie co pomyśleliby inni o kimś kto zachowałby się podobnie jak Ty w jakiejś sytuacji. Lista pomocnych pytań:

– jak ktoś kto nie odczuwa lęku przed otoczeniem odebrałby daną sytuację?

– co powiedziałby bliskiej osobie, która zmaga się z takimi myślami jakie Ty masz w tej chwili?

– jakie pytania kazałby zadać komuś w mojej sytuacji, aby zakwestionować jego lękowe myśli?

– co pomyślałby o kimś kto się poci (drży, czerwieni się) czy zakładałbyś , że coś jest z nim nie w porządku? Czy myślałbyś  o nim źle?

– co ludzie pomyśleliby na przykład o moim najlepszym przyjacielu, gdyby zauważyli że w trakcie publicznego wystąpienia się denerwuje? Czy wszystkie te okropne rzeczy jak o mnie?

 Cwiczenie

Zmień swoją perspektywę. Przez kilka tygodni zmieniaj swoją perspektywę gdy masz myśli lękowe. Przed i po oceń nasilenie  lęku od 0 do 100.

 

2 Replies to “Jak zmienić krytyczne myślenie o sobie samym”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *