Odchudzanie się a przyjmowanie płynów

Jak pić w czasie stosowania diety i odchudzania się? Wbrew pozorom jest to bardzo ważne, aby robić to mądrze i zgodnie z zaleceniami fachowców. Oto garść porad na temat dla Ciebie. 

  1. Proces efektywnego spalania kalorii wymaga odpowiedniej ilości wody.
  2. Odwodnienie organizmu spowalnia spalanie tłuszczu.
  3. Wypijaj minimum od 2 do 2,5 litrów płynów dziennie.
  4. Początkowa utrata wagi w czasie stosowania diety jest w znacznym stopniu spowodowana utratą wody.  Aby uniknąć odwodnienia należy przyjmować w tym czasie jej odpowiednią ilość i jakość. Woda alkaliczna, ze względu na swoje pH i strukturę jest 3-krotnie lepiej przyswajana przez nasz organizm niż woda kranowa lub mineralna.
  5. Spalanie kalorii powoduje powstawanie toksyn. Głównie dzięki wodzie pozbędziesz się ich z organizmu.
  6. Odwodnienie powoduje redukcję ilości krwi, a to powoduje redukcję ilości tlenu doprowadzanego do mięśni.  Może to powodować uczucie zmęczenia.
  7. Woda pomaga utrzymać mięśnie w dobrej kondycji, ułatwiając proces kurczenia mięśni, a także pomaga w pracy stawów.
  8. Odpowiednie nawodnienie organizmu pomoże Ci ograniczyć bóle mięśni i stawów podczas ćwiczeń.
  9. Zdrowa dieta odchudzająca obejmuje dużą ilość błonnika, który dobrze działa na układ pokarmowy. Jednak jeśli poziom płynów w organizmie jest niewystarczający może to być przyczyną zaparć.
  10. Przyjmowane przez Ciebie płyny o właściwościach moczopędnych mogą przyczynić się do wydalania wody z organizmu w przyspieszonym tempie. Są to na przykład napoje zawierające kofeinę (kawa, herbata i napoje gazowane) oraz alkohol. Kiedy przyjmujesz płyny diuretyczne (moczopędne), musisz pić więcej wody, aby wyrównać jej poziom.
  11. Najważniejszą przyczyną zmęczenia występującego podczas dnia jest brak wody.
  12. Efektywne chudnięcie następuje gdy redukujesz ilość tkanki tłuszczowej, a nie jedynie się odwadniasz. Nierozsądne odchudzanie daje spadek wagi tylko w wyniku odwodnienia ,a efekt jo -jo jest wówczas nieunikniony. 

f2d7c0262060d24142101d7f519ebaa0

<<<Tego potrzebujesz, aby schudnąć 

Symptomy odwodnienia organizmu: uczucie silnego pragnienia, utrata masy ciała, suchość w ustach, utrzymujący się ból głowy, zmniejszona ilość oddawanego moczu, aż do pojawienia się bezmoczu, uczucie osłabienia, zawroty głowy, zaburzenia widzenia, omdlenie, nudności, czasami wymioty, tachykardia, niedociśnienie, przyspieszony oddech, podwyższenie temperatury ciała, mocz o ciemnym zabarwieniu, zmniejszenie pocenia, ustanie wydzielania śliny, suchy język, utrudniona mowa, skurcze i bóle mięśni, suche i popękane usta, utrata elastyczności skóry (skóra uszczypnięta i puszczona wyrównuje się bardzo powoli), utrata siły, wycieńczenie, zapadnięte oczy, zaparcie.

Mocniejsze odwodnienie może prowadzić do takich objawów jak: senność, parestezje, niemożliwe mówienie, mówienie niemożliwe, drgawki, zaburzenia świadomości i kontroli postępowania, delirium, obrzęk języka, utrata przytomności. Skrajne odwodnienie prowadzi do śmierci.

Kiedy grozi Ci odwodnienie a nie redukcja ilości tkanki tłuszczowej:

– masz nadmierny wysiłek, bardzo intensywne treningi,

– w twojej diecie są niewłaściwe proporcje między białkami, tłuszczami i węglowodanami,

– masz bardzo niską kaloryczność posiłków, wówczas najpierw jest spalany glikogen, a nie tkanka tłuszczowa, następuję przy tym duże zużycie wody,

– pijesz płyny odwadniające: alkohol, kawę, herbatę, napoje gazowane,

– ogólnie pijesz mało płynów lub pijesz niewłaściwe płyny,

– stosujesz środki przeczyszczające.

Pamiętaj więc, że możesz się odchudzać, stosować dietę, ale nie możesz się odwadniać!

 

NEWSLETTER Zapraszam!