Pozycjonowanie bloga – SEO

Jak pisać artykuły, aby zdobywać ruch na bloga

googleSEO to Search engine optimization, czyli takie optymalizowanie bloga, aby zdobyć ruch na bloga. Takie pisanie artykułów, aby jak najlepiej pozycjonowały się w wyszukiwarkach, czyli w praktyce w Google, bo ta wyszukiwarka dominuje na naszym rynku.

Jest kilka zasad, o których trzeba pamiętać przy pisaniu artykułów na bloga i ich zamieszczaniu na nim:

1. Systematyczność w aktualizowaniu bloga

Często powtarzam, że bloga należy aktualizować tak często, jak często czytelnicy są w stanie go czytać. Czyli nawet codziennie. Jeśli nie masz tyle czasu, żeby codziennie zamieszczać artykuły, to przyzwyczaj swoich czytelników, że konkretnie w tych dniach tygodnia pojawia się na Twoim blogu nowy wpis. I trzymaj się swojego grafiku, nawet jeśli nie będzie Ci się chciało.

2. Tytuł wpisu na blogu

Tytuł wpisu na blogu oczywiście musi odnosić się jakoś do treści artykułu, ale również dobrze byłoby, gdyby był przyjazny dla wyszukiwarki, czyli zawierał słowo kluczowe, ale również był atrakcyjny i przyciągał oko czytelnika. To trzy podstawowe zasady, o których musisz pamiętać układając tytuł wpisu.

3. Odpowiednia ilość słów kluczowych w tekście.

To może być trudne, ale nie jest niemożliwe, żeby tak napisać tekst, aby zmieścić w nim słowa kluczowe, które chcesz, aby dominowały albo w tekście albo na całym blogu. Pozycjonowanie bloga polega właśnie na ciągłym powtarzaniu w tekstach słów kluczowych. Ale oczywiście nie możesz przesadzić. Tekst musi być jednak logiczny, spójny, a słowa kluczowe powinny stanowić od 1% do 5% wszystkich słów tekstu. W monitorowaniu ich ilości pomogą Ci na przykład wtyczki WordPress dotyczące SEO.


4. Słowa kluczowe w różnych formach

Może Cię to zdziwić, że należy używać słów kluczowych w różnych odmianach i również ich synonimy, ale Google jest coraz mądrzejsze, więc przyda Ci się to w pozycjonowaniu bloga.

5. Duplicate content

Duplicate content to zduplikowana treść, której żadna wyszukiwarka nie lubi. Staraj się zawsze zamieszczać oryginalny tekst, własny lub kupiony, ale taki, który nie jest zamieszczony na innej stronie czy nawet na winnych stronach. Za stosowanie zduplikowanej treści można nawet dostać bana od Google, ale przede wszystkim źle to wpływa na pozycję Twojego bloga w wynikach wyszukiwania. Jeśli zamieszczasz treści, które mogą znajdować się na innych stronach, na przykład fragmenty jakichś publikacji, to postaraj się, aby stanowiły one jak najmniejszy procent ogółu artykułów na blogu, żeby Twoje oryginalne teksty dominowały.

6. Grafika i zdjęcia

Zdjęcia i grafiki na blogu nie tylko uatrakcyjniają czytelnikowi zapoznawanie się z nim, ale również pozytywnie wpływają na pozycjonowanie bloga. Ale muszą być przy okazji odpowiednio nazwane. Wgrywając więc zdjęcie czy grafikę na bloga, nazwij e odpowiednio – słowem kluczowym danego artykułu czy bloga.

7. Znaczniki H

Używanie znaczników H wpływa pozytywnie na pozycję bloga i artykułu w Google. A chodzi o to, żeby wyróżniać tekst za pomocą narzędzia, które w kokpicie WordPress masz gotowe i zobaczysz jako:

Nagłówek 1

Nagłówek 2

Nagłówek 3

Nagłówek H1 powinien pojawić się w tekście raz i warto, abyś umieścił pod nim słowo kluczowe.

8. Wyróżnianie słów kluczowych

 Wyróżnianie słów kluczowych to coś, o czym stale zapominam! Muszę jednak zacząć o tym pamiętać, bo to również pozytywnie wpływa na wypozycjonowanie bloga w wyszukiwarkach. Pamiętaj, że wyróżnić słowa w tekście można na co najmniej trzy sposoby:

Pogrubienie: Pozycjonowanie bloga

Podkreślenie: Pozycjonowanie bloga

Pochylenie – kursywa: Pozycjonowanie bloga

9. Description

Description to pis strony, który wyświetla się internautom w wyszukiwarce pod linkiem prowadzącym do strony. Opisuj tam  jasno i logicznie zawartość artykułu. Jeśli jest to możliwe, to umieszczaj tam słowa kluczowe.

10. Pisz najpierw dla ludzi, a potem dla wyszukiwarek

Tę radę przeczytasz na każdym blogu, ale jest bardzo ważna. Nawet jeśli popełnisz wpis nie napisany zgodnie z tymi zasadami, to czytelnicy będą Ci wdzięczni, że prosto, jasno, logicznie wytłumaczyłeś jakieś zagadnienie i że był użyteczny, to znaczy odpowiedział na ich pytania, opisał jak coś zrobić.

Mam nadzieję, że ten artykuł był przydatny!

ebiznes

NEWSLETTER Zapraszam!



  • Opisałeś to co najważniejsze w pozycjonowaniu bloga. Z mojego doświadczenia powiem, że stosowane tych metod powoduje szybkie pozycjonowanie poszczególnych wpisów. Polecam te metody, bo artykuł szybko może się znaleźć w TOP10.
    Oczywiście najważniejsza jest wartościowa i unikalna treść.
    Pozdrawiam,
    Jacek Pastuszko

    • 147992

      Zgadzam się – najważniejsza jest treść. Jak to powtarzają: content is king!

  • Zapomnijcie o nagłowki H1. W 99,9% szablonów jest on przypisany do tytułu postu. Dlatego wcale go nie używamy w treści naszego artykułu.

    Co do ilości, a raczej gęstości słow kluczowych w artykule czytałam sporo na ten temat. Tak naprawdę nie ma reguły. Należy zachować umiar po prostu.

    • 147992

      Dziękuję za cenną uwagę! Pozdrawiam!

  • Warto dodać, że podczas pozycjonowania trzeba być cierpliwym. Jeżeli zakłada się nowego bloga to nie zdobędzie się wysokich pozycji w tydzień, czy dwa.

    • 147992

      Choć niektórzy przekonują, że to możliwe – ale dowodów brak:)

  • Do artykułu dodał bym jeszcze kilka uwag dotyczących użycia tagów (akurat ostatnio pisałem o tym u siebie).
    Duża część osób pod każdym artykułem zamieszcza dużą ich ilość, co niestety generuje duplicate content i potrafi „zepsuć” całkiem dobrą treść.

    • 147992

      Też tak kiedyś robiłem, niestety…

  • Regularne dodawanie wpisów nie jest wymagane. Ważne aby treści były merytoryczne. Możesz publikowac codziennie jak dasz radę.

    Nalezy tez pamietać, ze samą treścią nie przeżyjesz. Linkowanie to też ważna rzecz. Możesz mieć wspaniałego bloga ale bez linkownaia jego (w organiku) nic nie zdziałaśz

    • Przemysław Pufal

      Zgadza się. Kto jak kto, ale Zgred wie, co pisze!