blogowanie i ebiznes

Role użytkowników WordPressa

WordPress używa terminu Rola do nadawania użytkownikom uprawnień. Właściciel strony, bloga może nimi zarządzać i ma oczywiście dostęp do wszystkich funkcji.

Wejdź w panelu WordPressa w menu do Użytkownicy, kliknij pod kimś na Edytuj a następnie Przy Rola na rozwijane menu.

Tam właśnie możesz wybrać rolę, jaką chcesz nadać tej konkretnej osobie:

Administrator – ma dostęp do wszystkich funkcji.

Redaktor – ma prawo publikować i zarządzać wpisami i stronami, a także zarządzać użytkownikami innych wpisów.

Autor – ma prawo publikować i zarządzać własnymi wpisami.

Współpracownik – ma prawo pisać i zarządzać swoimi wpisami, ale nie posiada uprawnień do ich publikowania.

Subskrybent – ma prawo tylko zarządzać swoim profilem.

To są podstawowe role. U Ciebie mogą pojawić się dodatkowe role w związku z wtyczkami jakie zainstalowałeś.

W ten sposób możesz ograniczyć albo poszerzyć dostęp dla każdej osoby, która zarejestruje się na Twojej stronie albo którą zarejestrujesz sam.

 

Tagged

About Przemysław Pufal

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *