Role użytkowników WordPressa

WordPress używa terminu Rola do nadawania użytkownikom uprawnień. Właściciel strony, bloga może nimi zarządzać i ma oczywiście dostęp do wszystkich funkcji.

Wejdź w panelu WordPressa w menu do Użytkownicy, kliknij pod kimś na Edytuj a następnie Przy Rola na rozwijane menu.

Tam właśnie możesz wybrać rolę, jaką chcesz nadać tej konkretnej osobie:

Administrator – ma dostęp do wszystkich funkcji.

Redaktor – ma prawo publikować i zarządzać wpisami i stronami, a także zarządzać użytkownikami innych wpisów.

Autor – ma prawo publikować i zarządzać własnymi wpisami.

Współpracownik – ma prawo pisać i zarządzać swoimi wpisami, ale nie posiada uprawnień do ich publikowania.

Subskrybent – ma prawo tylko zarządzać swoim profilem.

To są podstawowe role. U Ciebie mogą pojawić się dodatkowe role w związku z wtyczkami jakie zainstalowałeś.

W ten sposób możesz ograniczyć albo poszerzyć dostęp dla każdej osoby, która zarejestruje się na Twojej stronie albo którą zarejestrujesz sam.

 

NEWSLETTER Zapraszam!



This article was written by Przemysław Pufal.