Jak schudnąć po ciąży

Jak schudnąć po porodzie? To pytanie zadaje sobie wiele świeżo upieczonych mam.

Jak wrócić do idealnej figury? Oto garść porad jak to zrobić.

Tempo Twojego chudnięcia uzależnione będzie  od Twoich indywidualnych predyspozycji, a także od tego, ile przytyłaś w ciąży, ile ważyłaś przed ciążą i czy już wcześniej miałaś problemy z wagą. W ciąży kobietom przybywa zwykle od 8 do 16 kilogramów: jest to waga dziecka i wód płodowych, łożysko, zwiększona objętość krwi oraz nagromadzony zapas tkanki tłuszczowej.

Naukowcy twierdzą, że to właśnie po porodzie organizm kobiet jest jak nigdy przygotowany na to, aby tracić wagę. Poziom hormonów wraca do równowagi a metabolizm nastawiony jest na spalanie tłuszczu.

Matka naturalnie traci swoją wagę, ponieważ organizm wraca do stanu sprzed ciąży.

Pamiętaj o ruchu, ale nie mogą to być forsowne ćwiczenia, tylko na przykład ćwiczenia rozciągające, spacery. Ruch na świeżym powietrzy dla Was obydwojga będzie zdrowy a także poprawi Twoje samopoczucie.

Ćwiczeniami, jakie możesz wykonywać zaraz po porodzie, są  ćwiczenia Kegla, czyli mięśnia łonowo – guziczne. Wzmocnią mięśnie dna miednicy a polegają na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu mięśni okolic pochwy i krocza.

Naukowcy dowiedli, że męczące ćwiczenia mogą prowadzić do gromadzenia się w kobiecym pokarmie kwasu mlekowego, który zmienia jego smak na gorzki co może skończyć się odmową ssania przez niemowę piersi. 

Jedz zdrowo, szczególnie jeśli karmisz piersią, by dostarczyć maleństwu niezbędne składniki. Nie ograniczaj więc drastycznie ani białek, ani węglowodanów, ani nawet tłuszczu i cukru. Możesz jeść mniej, ale z zachowaniem rozsądku! Dieta powinna być oparta na produktach zbożowych pełnoziarnistych, jak np. pieczywo razowe, ryż brązowy, grube kasze – kasza gryczana, pęczak, makaron pełnoziarnisty, warzywach, owocach, chudym mięsie, odtłuszczonym naturalnym nabiale – mleko 0,5% tłuszczu, kefiry, jogurty, maślanki naturalne, chudy twaróg i tłuszczach roślinnych.

Jedz mnie, ale częściej. Produkty gotowane na parze, zdrowe przekąski, oczywiście owoce i warzywa będą nie tylko zdrowe dla Ciebie i Twojego dziecka, ale także pomogą Ci schudnąć. dieta lekkostrawna uchroni Twoje dziecko przed kolką, biegunkami i zaparciami.

Matki karmiące nie powinny stosować żadnych specjalnych diet, za to powinny po prostu zwiększać czas i częstotliwość swojej aktywności fizycznej.  Nie stosuj głodówek, diet przeczyszczających i innych „cudownych” recept.

Nie przesadzaj z tempem chudnięcia, że nie zaszkodzić ani sobie ani dziecku (z uwagi na wartości mleka). Tygodniowy ubytek masy ciała nie powinien przekraczać 1 kilograma. Przesadzanie z tempem może się również zakończyć efektem jo-jo, czyli szybkim powrotem do wagi sprzed odchudzania.  Miej cierpliwość i dużo wytrwałości a z pewnością Ci się uda. 

 

NEWSLETTER Zapraszam!