Skuteczność mailingu

Czy zastanawiałeś się kiedy wysyłać mailing, aby był najbardziej skuteczny?

Kiedy wysłać newsletter, aby uzyskać najlepsze efekty?

W jaki dzień tygodnia wysłać?

O jakiej porze dnia, o które godzinie wysyłać e-maila, żeby uzyskać jak najwyższy współczynnik otwarć?

Co to jest współczynnik otwarć?

Po angielsku to Open Rate. Wskaźnik ten powinien informować Cię o tym, ilu odbiorców konkretnego mailingu go otworzyło.

Wzór na obliczenie open rate / wskaźnika otwarć jest następujący:

 Wyrażony w procentach stosunek ilości otwartych maili do różnicy maili wysłanych i maili odbitych – zwrotów:

 OR = ilość otwartych wiadomości : (ilość wysłanych e-maili – ilość zwrotów)

5 zasad skutecznego mailingu:

 1. Najwyższa otwieralność jest w ciągu godziny po ich wysłaniu, potem wskaźnik otwieralności spada z każdą kolejną godziną.

 2. Maile chętnie otwierane są w godzinach 11.00-12.00 oraz 16.00-17.00, następnie w godzinach 19.00 i 20.00.

 3. Jednak wiadomości wysyłane w godzinach wieczornych osiągają najwyższe wskaźniki otwarć – w szczególności pomiędzy godziną 21.00 i 22.00.

 4. Najlepiej wysyłać newsletter w niedzielę, następnie w piątek i czwartek.

 5. Trzeba jednak pamiętać, że najczęściej odbiorcy wypisują się w piątki.

 Zdaje się, że te wyniki badań nad otwieralnością maili dużo mówią o trybie życia i rozkładzie tygodnia i dnia internautów.