Śniadanie – jeść czy nie jeść

f2d7c0262060d24142101d7f519ebaa0Czy śniadanie tuczy czy pomaga schudnąć

Takie pytanie pada bardzo często i niestety również często pada błędna odpowiedź.

Jest takie powiedzenie: śniadanie zjedz sama, obiad z przyjacielem a kolację oddaj wrogowi. I chyba już wszystko jasne.

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu całego dnia. To jest podstawa do działania na wiele godzin, a jeśli się go nie zje, to organizm będzie domagał się jedzenia i z pewnością będziesz objadać się w ciągu dnia a także wieczorem. Zjedzenia śniadania zmniejsza głód popołudniu i wieczorem.

Nie jest więc prawdą, że zrezygnowanie ze śniadania pomoże w odchudzaniu. Jego brak to narażenia się na podjadanie tuczących zakąsek i zjedzenie kolacji.

Co więcej, stwierdzono, że osoby spożywające regularne, pełnowartościowe śniadania mają mniejsze skłonności do tycia!

Nawet jeśli rano nie odczuwasz głodu, bo Twój metabolizm jest spowolniony po nocy, zjedz śniadanie po wstaniu. Zapewnisz sobie w ten sposób energię na cały dzień i pomoże to uniknąć pokusy podjadania.

Niezjedzenie śniadania będzie ponadto negatywnie wpływać na organizm. Mogą pojawić się bóle głowy i osłabienie. Badania wykazały, że dzieci, które nie jedzą śniadania przed pójściem do szkoły gorzej się uczą.

Tak więc śniadanie należy jeść codziennie, ponieważ pomaga to zachować zdrowie i nie tyć. 

NEWSLETTER Zapraszam!