Strona firmowa

Wiele firm, niezależnie od branży i zasięgu działania, posiada swoją stronę internetową. I mają rację, ponieważ w ten sposób nie tylko mogą zdobyć nowych klient, ale również kreują swój wizerunek w sieci i poza internetem.

Niestety daje się zauważyć, że niektóre firmy i spora część tzw. usługodawców, np. lekarzy, prawników postanawia swoją obecność w internecie zakończyć na wizytówkach i to tych, które można zrobić za darmo. Z takiej wizytówki niewiele można się dowiedzieć, trzeba wyszukiwać je na różnych stronach. Mnie to denerwuje za każdym razem, gdy szukam strony www firmy czy lekarza a oni po prostu jej nie mają.

Jak zrobić stronę firmową? Po pierwsze oczywiście nie trzeba jej robić samemu. Po drugie podpowiem tutaj jakie elementy raczej powinny znaleźć się na firmowej stronie internetowej.

Elementy firmowej strony internetowej:

1. Strona główna:

– nazwa firmy

– czym się zajmuje Twoja firma

– dla kogo są Twoje usługi czy produkty

– zasięg działalności

– dni i godziny otwarcia

– dlaczego to właśnie z Twoich usług klient powinien skorzystać

– czym odróżniasz się od innych tego typu firm – przewagi konkurencyjne – Twoja unikalna cecha

– dane rejestracyjne firmy

2. Podstrona „Kontakt”:

– dokładny  adres firmy z wszelkimi danymi kontaktowymi: ulica i miasto, telefony, email, skype, inne programy do kontaktu

– formularz kontaktowy – ułatwienie dla klienta

3. Podstrona Dojazd/Lokalizacja:

– opis gdzie się znajduje Twoja firma

– mapka

4. Podstrona Ofert/Usługi/Produkty:

– opis Waszych usług, produktów ze zdjęciami lub filmami w przypadku, gdy można sfilmować produkt czy działania

– dane techniczne – albo umieszczone pod opisem produktu albo w pliku do ściągnięcia (wraz z opisem)

– opcjonalnie cały katalog do ściągnięcia na komputer potencjalnego klienta

– pokazujesz i opisujesz dlaczego Twoje usługi, produkty są lepsze, niż konkurencji

5. Podstrona o firmie:

– podstrona możliwa, ale niekonieczna

– historia firmy lub własna – ciekawie opowiedziana

– pozycja firmy na rynku

– przedstawienie właściciela i pracowników

– certyfikaty, nagrody, szkolenia

– zdjęcie siedziby, wnętrz

– przynależność do branżowych organizacji.

Można to zrobić niebanalnie, zabawnie pamiętając o typie klienta i branży, w której działasz.

6. Podstrona Partnerzy/Firmy współpracujące:

– przedstaw jakich firm produkty oferujesz

– napisz kto sprzedaje Twoje produkty

Jeśli tylko możesz pisz o znanych firmach, dobrych markach tak, jakbyście współpracowali, a nie po prostu sprzedawali swoje produkty.

7. Podstrona typu Opinie klientów/Referencje/Nasi klienci:

– entuzjastyczne, ale konkretne opinie dotychczasowych klientów, najlepiej osób znanych lub znaczących w Twojej okolicy, środowisku czy branży

– zdjęcia klientów korzystających z usługi, produktu

Pamiętaj, że na takie wykorzystanie i opinii i zdjęć musisz mieć zgodę klienta.

8. Podstrona FAQ, czyli odpowiedzi na najczęstsze pytania klientów:

– prosto odpowiedz na pytania klientów, które faktycznie od nich usłyszałeś

– nie unikaj odpowiedzi na pytania dla Ciebie niewygodne – to buduję Twoją wiarygodność. Ale też nie przesadzaj z takimi pytaniami

– opisz procedurę zakupu, jeśli sprzedajesz przez internet

– opisz dokładnie co należy zrobić, aby skorzystać z Twoich usług czy dokonać zakupu.

9. Podstrona Porady:

– możesz, nie musisz zamieścić porady związane z Twoją usługą czy produktem

– możesz je zaoferować za darmo w formie darmowego newslettera, czyli automatycznie rozsyłanych wiadomości do każdego, kto się zapisać

10. Podstrona Aktualności:.

– jeśli firma działa dynamicznie i naprawdę wiele się dzieje – opisuj to

– możesz je zaoferować za darmo w formie darmowego newslettera.

I to są elementy, które raczej powinny się znaleźć na Twoje stronie firmowej. Strona nie może być skomplikowana, musi przyjazna dla użytkownika, bez zbędnych elementów, tony grafiki, która spowalnia otwieranie się strony, linków do innych stron, nie Twoich reklam, błędów w tekście.

NEWSLETTER Zapraszam!