Ta jedna rzecz, która przyciąga klientów i partnerów

Wiele osób pyta mnie o tę jedną poradę, taką złotą, dzięki której będą mogli przyciągnąć klientów czy partnerów do jakieś programu partnerskiego lub MLM. Niestety sporo spośród tych osób niewiele robi, żeby rozwinąć swoją działalność. Pytają, a ja brzydko odpowiadam pytaniem na pytanie. Tak samo zresztą robię z ludźmi tylko narzekającymi.

Jak brzmi to pytanie? Jaką jedną rzecz zrobiłeś dzisiaj, żeby zdobyć klienta, partnera, współpracownika? A jeśli nie, to dlaczego?

Można oczywiście znaleźć mnóstwo usprawiedliwień, wymówek, a nawet kłamstw, tylko po co? Przecież robisz to wszystko dla siebie. Biznes, taki czy inny, nie prowadzi się z dlatego, że ktoś kazał, ale dlatego, że ktoś chce to robić dla siebie, rodziny. No więc pytam: po co Ci jakaś złota porada (choć i tak wiadomo, że takiej jednej nie ma!), skoro nic dziś nie zrobiłeś, aby zarobić? Mógł to być nowy wpis na blogu, nowa reklama, jakiś link wrzucony na social media, email do listy z propozycją współpracy. Cokolwiek!

Czy to blogerzy, czy to właściciele firm, czy działający w marketingu internetowym codziennie mają możliwość zrobić choć jedną rzecz, aby zarobić.

Nie twierdzę, że zawsze się uda. Ci, którzy próbują, wiedzą, że nie wszystko jest skuteczne. Nie wszystkie działania techniczne czy marketingowe przyniosą jakiś efekt. Ale bez działania nie da się stwierdzić, czy jakieś działanie akurat w Twoim przypadku jest czy nie jest skuteczne!

Narzekający, nic nie robiący nie mają co liczyć na jakiś sukces, bo nawet nie robią tego, co mogą. Po co im więc jakieś porady, kolejne kursy, szkolenia, książki, skoro nie wykorzystują posiadanej wiedzy i umiejętności? A ludzi takich nie jest mało. Co najgorsze, oni również są pytani, jak im idzie taki czy inny biznes. Oczywiście nie przyznają się, że niewiele lub zgoła nic nie zrobili, ale bez żenady ogłaszają: to nie działa, tamto nie działa, tu nie można zarobić, to jest bez sensu! Szkodzą, odstraszają chętnych do zaangażowania się w program partnerski, MLM czy inny biznes. Niektórzy robią to nie zdając sobie sprawy, że nie zaangażowali się i dlatego nie odnieśli sukcesu. Inni wiedzą, że nie machnęli nawet palcem i złośliwie opowiadają dyrdymały, że taki biznes jest bez sensu.

No więc co dzisiaj zrobiłeś, nawet drobnego, aby pozyskać klienta lub partnera?

This article was written by Przemysław Pufal.

  • roma.t.

    Przemku. To co udostępniasz,wiedzę i porady ,mają swoją wartość. Często korzystam z Twoich porad, ale niestety z miernym skutkiem. Nie poddaję się, będę nadal próbować wprowadzać w „ruch”. Serdecznie pozdrawiam.

    • Przemysław Pufal

      Proszę się nie poddawać!

  • to na pewno

    • Przemysław Pufal

      Proste, ale niektórzy zapominają zrobić cokolwiek, za to dziwią się, że nie mają efektów 🙂

      • Tak tylko nie którzy myśla że jak sie nic nie robi to zyski same przyjdą, i jak sie pojawi byle problem to już wielkie halo ale zamiast sie poddawac to trzeba iśc dalej.

        • Przemysław Pufal

          Dobra rada, nie tylko jeśli chodzi o biznes.

  • to na pewno