Tłuszcze a odchudzanie się

f2d7c0262060d24142101d7f519ebaa0Jaka jest prawda na temat tłuszczów? Oto ona!

Unikanie tłuszczów to szybsze chudnięcie

Zgadza się, ale pamiętaj o kilku uwagach. Tłuszcz to źródło witamin A, D i E. Dla nich i dla witaminy K jest rozpuszczalnikiem, a to oznacza, że usprawnia ich wchłanianie przez Twój organizm. Możesz zredukować podaż tłuszczu, wybierając chude mięsa.

Zdrowe tłuszcze

Spożywaj zdrowe tłuszcze roślinne i rybne, zawierają one nienasycone kwasy tłuszczowe zapobiegające chorobom serca i naczyń krwionośnych oraz pomagają prawidłowo rozwijać się młodym organizmom. Tłuszcz zawarty w rybach morskich i orzechach spożyty w niewielkich ilościach zapewnia uczucie sytości na dłużej niż inne posiłki.

Tłuszcze roślinne nie są mniej kaloryczne

Tłuszcze te są podobnie kaloryczne co tłuszcze zwierzęce. Posiadają jednak tę zaletę, że jako jedne z niewielu, są źródłem wspominanych wyżej nienasyconych kwasów tłuszczowych, a także są wolne od złego cholesterolu.

Margaryna mniej tuczy niż masło

To jest mit. Margaryna i masło zawierają różne rodzaje tłuszczu, mają jednak wysoką wartość kaloryczną. Ponadto masło jest bogatym źródłem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach.

Oliwa i olej ze słonecznika mniej tuczą niż masło i smalec

Oliwa i oleje są tak samo kaloryczne jak tłuszcze pozostałe. Stanowią jednak źródło witaminy E i nienasyconych kwasów tłuszczowych niezbędnych dla zdrowia.

 

Nie każdy tłuszcz jest więc szkodliwy dla zdrowia i wagi ciała, a nawet tłuszcze są niezbędne.

Sprawdź ebooka Jak szybko schudnąć

NEWSLETTER Zapraszam!



  • To raczej przez węglowodany się tyje. Dieta wysokotłuszczowa powoduje chudnięcie

  • Imo tyje się przez łączenie węgli z tłuszczami – albo jemy jedno albo drugie

    • Przemysław Pufal

      Tyje się, bo się za dużo je i za mało rusza 🙂

  • Przemysław generalnie ma rację, ale ważne też co się je. Można jeść wcale nie mało ale mądrzę + ruch i nie będzie problemów z nadwagą 🙂 Nie chodzi przecież o to żeby się głodzić, raczej o odpowiedni dobór produktów, regularność posiłków itp.

    • Przemysław Pufal

      Oczywiście tak, zgadzam się!