Twitter – poradnik

twitterTwitter powstał w 2006 roku, założyli go Jack Dorsey, Ev Williams i Biz Stone. Słowo „twitter” oznacza po polsku ćwierkać, świergotać.

Jest to mikroblog, na którym można umieszczać wpisy  o wielkości nieprzekraczającej 140 znaków. Oczywiście jest darmowy i umożliwia komunikowanie się z osobami z całego świata.

W Polsce Twitter, mimo że trafił trochę później, jest coraz bardziej popularny. W tej chwili jest to już ponad 2,5 miliona użytkowników. A na świecie szacunki są różne, podają liczbę od 250 do nawet 500 milionów zarejestrowanych użytkowników. Część osób jest zarejestrowanych, ale tylko obserwuje inne osoby, ale same nie są aktywne. Z pewnością liczba korzystających, również w Polsce, będzie jeszcze rosła. Ma mniej użytkowników niż Facebook, ale jest chyba bardziej opiniotwórczy, wystarczy sprawdzić nazwiska osób twittujących i wpływ twittów na media tradycyjne.

Jak zacząć tweetować

Rejestracja na Twitterze jest bardzo prosta. Po rejestracji uzupełnij wszystkie informacje o sobie, wstaw zdjęcie, wybierz tło. Uzupełnianie tak zwanych informacji „O sobie’ jest ważne na każdym portalu społecznościowym, dobrze byłoby bowiem, aby obserwujący cię ludzie wiedzieli z kim mają do czynienia.
W ten sposób budujesz rozpoznawalność nazwiska, budujesz markę.

Wykorzystuj narzędzia, które oferuje Twitter. Pomogą ci zdobyć znajomych i poszerzyć zasięg twoich wpisów.

Terminy dotyczące Twittera i tricki:

tweet – wiadomość o długości 140 znaków.

retweet RT – przesłanie dalej tweeta innej osoby, pozwala na oznaczenie treści wiadomości pochodzącej od innego użytkownika. Dzięki niej można szybko podzielić się ze znajomymi ciekawymi wiadomościami, napisanymi przez inne osoby.

wzmianka @ – sposób odniesienia się do konkretnego użytkownika, użytkownicy dostają powiadomienia, gdy są wzmiankowani, to metoda prowadzenia dyskusji publicznych. Pozwala po prostu na utworzenie linku do konkretnej osoby. Wzmiankuje się poprzez: @imienazwisko, @nazwanatwitterze

wiadomość prywatna DM direct message – wiadomość prywatna pomiędzy dwoma użytkownikami, można ją wysłać tylko do osoby, która nas obserwuje.

hashtag # – sposób oznaczania danego tematu rozmowy, umożliwiający wzięcie udziału w szerszej dyskusji. Hashtagi pozwalają na odnalezienie tweetów różnych osób na określony temat. Po kliknięciu na hashtag widać wszystkie tweety dotyczące konkretnego tematu, nawet osób, których nie obserwujemy. Jak używać hashtagów: #polska #polityka #pogoda itp.

Via – tego skrótu używa się wtedy, gdy zamierzamy dalej przekazać wiadomość z zachowaniem referencji osoby, od której ona pochodzi.

Kogo obserwować na Twitterze

Zacznij od swoich znajomych, których znajdziesz dzięki wyszukiwarce na Twitterze: wystarczy wpisać imię i nazwisko, jeżeli je podali, lub nazwę użytkownika. Można też kliknąć
w zakładkę #Odkryj i tam wykorzystać zakładki do poszukiwań.

O czym pisać na Twitterze

A z jakiego powodu tam jesteś? Czym się zajmujesz? Wstawiaj wiadomości na tematy, na których się znasz, buduj swoją markę. Niektórzy zamieszczają informacje dotyczące prywatnego życia, inni promują swój biznes czy strony.

Jak pisać na Twitterze

Z uwagi na ograniczenia w ilości znaków, wiadomości muszą być zwięzłe, konkretne, ale też oczywiście zrozumiałe przy całej swojej skrótowości.

Bądź aktywny

Bierz udział w dyskusjach, rozpoczynaj własne, komentuj. Pamiętaj, że twój tweet będzie miał krótki żywot, to znaczy będzie jakoś zauważalny przez godzinę, dwie a następnie przeczytają go osoby, które wejdą na twój profil. Warto więc włączać się w aktualne dyskusje dość szybko.

Czym jest Tweetup

Tweetup to spotkania użytkowników serwisu na żywo. Można się przyłączyć do już odbywanych, można zorganizować własne.

Zapraszam do kontaktu ze mną na Twitterze>>>

NEWSLETTER Zapraszam!



  • zawszak

    Przydatne te porady! Do tej pory nie korzystałem z Twittera, bo nie bardzo wiedziałem jak.