Typy i rodzaje programów partnerskich

Typy programów partnerskich zależnie od akcji wykonywanych przez klienta/partnera:

1. Pay-per-sale – za kupno produktu, usługi;

2. Pay-per-lead – za wypełnienie ankiety, rejestrację w systemie, itp.;

3. Pay-per-click – za kliknięcie w banner, link.

Zazwyczaj przystępując do programu na początek musisz wypełnić przez internet ankietę. Otrzymujesz wtedy zaszyfrowany dostęp do swojego panelu, gdzie znajdziesz statystyki, materiały reklamowe, opisy i recenzje produktów, dodatkowe materiały szkoleniowe dla partnerów, czasami forum dla partnerów.

Rodzaje programów partnerskich:

Jednopoziomowe – zarabiasz wyłącznie za swoje własne działania, czyli nakłonienie klienta do któregoś z wyżej wymienionych działań (podjętych akcji).

Dwupoziomowe –  zarabiasz jak wyżej, ale również możesz budować swój zespół, czyli osoby, które zapisują się do programu z Twojego polecenia i one sprzedając polecane produkty, generują dochód dla siebie, ale również dla Ciebie.

W praktyce nie wygląda to zbyt różowo. Wystarczy przejrzeć fora działa łających w programach partnerskich, żeby się dowiedzieć, że partnerzy z II poziomu nie generują zysków w ogóle albo w małym procencie. Co nie znaczy, żeby zrezygnować z pozyskiwania partnerów, można trafić na pracowitych i zarabiających dla nas niezłe pieniądze. Życzę trafienia na taką perełkę!

Czasem spotyka się więcej poziomów i wówczas mamy do czynienia z tzw. MLM (ang. Multi Level Marketing), zwanym także networkingiem sieciowym.

 

NEWSLETTER Zapraszam!