Zasady zdrowego żywienia

Spożywaj 4-5 posiłków dziennie, bez podjadania między posiłkami.

Dbaj o różnorodność spożywanych produktów.

Dokładnie gryź i przeżuwaj spożywany pokarm.

Strzeż się nadwagi i otyłości, nie zapominaj o codziennej aktywności fizycznej.

Produkty zbożowe powinny być dla Ciebie głównym źródłem energii (kalorii).

Staraj się ograniczać ilość spożywanej białej mąki.

f2d7c0262060d24142101d7f519ebaa0

<<< Więcej porad w moim ebooku 

Spożywaj codziennie co najmniej dwie duże szklanki mleka. Mleko można zastąpić jogurtem, kefirem, a częściowo także serem. Staraj się ograniczać ilość spożywanego homogenizowanego i pasteryzowanego mleka krowiego.

Zachowaj umiar w spożywaniu zarówno masła jak i margaryny.

Spożywaj codziennie dużo warzyw i owoców.

Mięso spożywaj z umiarem.

Jedz ryby przynajmniej raz w tygodniu.

Unikaj nadmiernej ilości cholesterolu. Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych, a także produktów zawierających dużo cholesterolu i izomery trans nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Spożywaj produkty nieprzetworzone zawierające naturalne witaminy, sole mineralne, błonnik, niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe.

Ograniczaj spożywanie żywności z dodatkami sztucznych barwników, konserwantów i innych syntetycznych dodatków.

Zachowuj równowagę kwasowo – zasadową organizmu.

Zachowaj umiar w spożyciu cukru i słodyczy  a także  aspartamu.

Spożywaj produkty z niskim indeksem glikemicznym i niskim ładunkiem glikemicznym.

Ograniczaj spożycie soli  i glutaminianu sodu.

Pij wystarczającą ilość wody.  

Pij płyny przed posiłkiem albo 2 godziny po posiłku.

Spożywaj ostatniego posiłek najpóźniej na 2 godziny przed nocnym spoczynkiem.

Staraj się ograniczać ilość spożywanej kawy i zwykłej herbaty.

Nie pij alkoholu.

NEWSLETTER Zapraszam!



This article was written by Przemysław Pufal.