Czytam książkę „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym”. Autorem jest Daniel Kahneman, noblista. Nie jest to książka o copywritingu, ale znalazłem tam informacje, które mogą się przydać wszystkim piszącym na przykład oferty.
Krótko:
Jak napisać przekonujący komunikat.
Na podstawie badań Kahneman sformułował następujące zalecenia:

- Maksymalna czytelność tekstu.
- Używaj czystego koloru niebieskiego lub czerwonego.
- Nie używaj skomplikowanego języka tam, gdzie wystarczy prosty. Znajome idee sformułowane pretensjonalnym językiem są odbierane jako oznaka niskiej inteligencji i małej wiarygodności.
- Komunikat musi zapadać w pamięć. 5. Przydatne są rymy.
- Jeśli powołujesz się na źródło, wybierz autora o łatwym do wymówienia nazwisku.
- Komunikat musi być sensowny.
Oczywiście nie można przesadzać i pisać ofert z użyciem czerwonej czcionki wielkości rzędu 72 za pomocą 10-15 prostych wyrazów i to wierszem! Ale warto pamiętać o tych zaleceniach, bo można je sensownie wykorzystać pisząc na przykład teksty sprzedażowe.