Adkontekst to dobry sposób na zarabianie dzięki reklamie kontekstowej. Jeśli z jakichś powodów nie chcesz, na przykład, korzystać na swoich stronach z Google AdSense, możesz wdrożyć na stronie reklamy polskiej firmy. I korzystać z narzędzi Adkonekst. Także jako reklamodawca, ale tutaj skupię się na zarabianiu nie na własnych produktach poprzez ich reklamę, a na zarabianiu przez zamieszczanie reklam.
Reklama kontekstowa jest skuteczniejsza, niż jakakolwiek reklama zamieszczona na blogu czy stronie. Dlatego, że odwiedzającym pokazują się reklamy nawiązujące do tematyki strony i tego, co odwiedzający szukał w swojej przeglądarce (i zapisały się ciasteczka). Jeśli trafił więc na Twoją stronę, bo interesują go zamieszczone na niej treści, zainteresuje go również reklama do nich nawiązująca. A jeśli wyświetlają mu się reklamy produktu, który niedawno oglądał na innych stronach, być może skorzystać i kliknie w taką reklamę. A Ty skorzystać, bo zarobisz.
Jak to działa w Adkontekst:
„Jak to działa?
Dobór kontekstowy reklam – podczas ładowania strony internetowej system Adkontekst w trybie rzeczywistym analizuje witrynę biorąc pod uwagę takie elementy jak: nazwa strony, metatagi, tytuły artykułów, tytuły sekcji, treści artykułów.
Dobór behawioralny reklam – system bazując na plikach cookies anonimowo analizuje historię użytkowników odwiedzających strony internetowe.”
Czyli tak jak opisałem powyżej:)
W Adkontekst jest duży wybór produktów, kategorii reklam, więc z pewnością dobierzesz coś pasujące do własnej witryny.
Adkontekst udostępnia ciekawe formaty reklam, dzięki czemu masz wybór i Ty, i mają go czytelnicy Twoich stron.
Są to:
„Boksy Adkontekst
Adkontekst Intertext
Intertext przybiera postać boksu reklamowego, który ukazuje się użytkownikowi serwisu (w tzw. chmurze) po najechaniu przez niego kursorem na podkreślone w tekście artykułu słowo.
Wysuwany layer Adkontekst
Wysuwany boczny layer pojawia się na oddzielnej warstwie, gdy czytelnik scrolluje serwis. W zależności od preferencji Wydawcy może być emitowany po prawej lub lewej stronie witryny. To dodatkowa, nie wykorzystywana wcześniej, powierzchnia emisji.
Reklama na zdjęciach
Reklamy Adkontekst mogą być emitowane na zdjęciach o rozmiarach nie mniejszych niż 200×300 pikseli. Domyślnie wyświetlają się maksymalnie na trzech ilustracjach znajdujących się na jednej podstronie serwisu.
Adkontekst text – w boksie emitowane są reklamy tekstowe.
Adkontekst Image – w boksie emitowane są reklamy tekstowe wraz z elementem graficznym o rozmiarze 72×60 pikseli.
Adkontekst Exclusive – reklamy graficzno-tekstowe, które dopasowują się do treści i charakteru serwisu. W formie Exclusive emitowana jest tylko jedna reklama, za co reklamodawca płaci większą cenę.
Adkontekst Banner – statyczne reklamy graficzne emitowane w najbardziej popularnych formatach reklamowych.
Adkontekst Flash – system emituje dynamiczne reklamy graficzne w postaci flash.”
Ciekawe rozwiązania, oprócz których masz oczywiście również dokładne statystyki, możliwość blokowania niechcianych serwisów (na przykład konkurencji), dopasowanie reklam do wyglądu strony. Co miesiąc na emaila dostaniesz raport o stanie swojego konta. Są też porady na temat optymalizacji reklam, aby wycisnąć z nich jak największe przychody.
Swoje dane i statystyki masz również w panelu, który czasami jest denerwujący i miejscami mało przejrzysty, a przynajmniej ja go tak odbieram. Ale da się z niego korzystaćJ:)
Tak więc jeśli zobaczysz na którymś z moich blogów ciekawą reklamę, może to oznaczać, że działa tam Adkontekst i świetnie spełnia swoją rolę.