Analiza pewnej wiadomości e-mail

Otrzymałem taką oto wiadomość.
Od: Gratulacje
Temat: 
Tytuł: RE: Twój e-mail z dnia 19.07.
Gratulacje  – Tu następuje nazwa firmy, która wysłała mailing na zlecenie innej
   
 
Witaj,
został Ci przypisany numer klienta 92770. Mamy przyjemność Cię poinformować, że wybrano Cię jako
możliwego zwycięzcę!
Jesteś w gronie możliwych zwycięzców do ostatecznego
losowania – tu jest klikalna nazwa produktu pewnej znanej marki
Łukasz K.
TY
Julia M.

Weź udział w losowaniu i miej szansę wygrać – znowu nazwa produktuZagraj teraz klikając tutaj.

Oglądaj, słuchaj, ćwicz - zdobywaj nowe umiejętności online

Miłej zabawy i życzymy sukcesu!
Twój Zespół – tu nazwa strony

Tak więc:
1. Nadawcą jest ktoś lub coś zwiące się Gratulacje. Oczywiście nie znam nikogo takiego, żeby nie było wątpliwości:)
2. Tytuł wiadomości sugeruje, że odpowiadają na mojego maila z 19.07. Wiadomo – nie było takiego, bo, jak wyżej, nie znam stwora „Gratulacje”:)
3. Został mi nadany numer klienta, co ma sugerować, że właściwie już coś wygrałem.
4. Dobrze choć, że napisali, iż jestem w gronie możliwych zwycięzców. Pierwsza prawdziwa informacja w tej wiadomości:)
5. Oczywiście musi być wezwanie do akcji, czyli „zagraj teraz klikając tutaj”.
6. Miłe życzenia na koniec.
7. Wyrażenie Twój Zespół sugeruje, że coś nas łączy. Czy to już miłość czy tylko zauroczenie?
Nic z tych rzeczy, nie jestem taki pierwszy lepszy, żeby od razu klikać i dawać swoje dane osobowe. Ale ponieważ była to sytuacja eksperymentalna – kliknąłem. Zgadłem, trzeba zostawić swoje dane osobowe. Żeby było ciekawiej, to po wpisaniu prawdziwego kodu mojego miasta system przypisał mnie do jakiegoś innego. Wtedy „przerwałem połączenie”:)

Czy takie wiadomości, tak napisane, są uczciwe? Nie do końca, prawda?

Czy wysyłanie takiej dostarczonej wiadomości przez uznaną markę jej nie szkodzi? Moim zdaniem tak.

Najważniejsze z naszego punktu widzenia pytanie: czy wiadomość była skuteczna? Można się tylko domyślać, ale pewnie procent otwarć wiadomości i klikalności linków niski nie był. A więc z marketingowego punktu widzenia wiadomość była skuteczna.

Co o tym sądzisz?

Leave a Reply

%d bloggers like this: