Artykuły zamieszczane przez Ciebie w serwisach z darmowymi artykułami do pobrania, mogą być doskonałą formą reklamy, darmowej reklamy i darmowym źródłem ruchu na stronę!
Opłaca się przysiąść i napisać dobry artykuł do przedruku. Po napisaniu umieszczasz w wybranym serwisie i… czekasz na rezultaty. Użytkownicy takich serwisów nie tylko czytają artykuły, ale również pobierają je, żeby umieścić na własnych stronach. Oczywiście z Twoim imieniem i nazwiskiem, co wzmacnia Twoją markę, i co ważniejsze, z zawartymi w artykule linkami.
Taki darmowy artykuł to same zalety:
1. Darmowe źródło ruchu na stronę.
2. Budowanie marki, wiarygodności, opinii eksperta.
3. Darmowa reklama.
4. Darmowy link na stronie z wysokim Page Rank. 5. Darmowe pozycjonowanie.
W zależności od serwisu linki, również linki programów partnerskich, możesz zamieszczać zarówno w treści artykułu jak i w jego stopce. W ten sposób można promować wszystko.
Statystyka strony powie Ci prawdę i zobaczysz, że sporo internautów wchodzi na Twoje strony właśnie poprzez linki w lub pod darmowymi artykułami do przedruku.
Oczywiście, aby ktokolwiek wchodził przez linki w artykule musi być on ciekawy, z przyciągającym tytułem i dobrze, poprawnie napisany. Nie da się ukryć, trzeba też trafić w temat. Co nie oznacza, że musisz pisać na temat, który interesuje wszystkich bez wyjątku, bo znalezienie dobrej niszy też da Ci sukces w postaci wielu czytelników.

Oto przykład:
mój artykuł z jednego z serwisów, gdzie nie dokładam nowych treści, był czytany ponad 2 tysiące razy w ciągu 2 lat, czyli ponad 80 razy w ciągu miesiąca. A wiem też z własnych statystyk, że wiele osób wchodziło na linki w nim zawarte. Podobnie jest również z innymi artykułami. Mało? Dużo? Artykuł jest czytany a linki są klikane przynajmniej raz dziennie. Raz napisałem, raz zamieściłem, nic mnie te artykuły nie kosztują, więc uważam, że opłacało się.
Choć można przecież kupić artykuł i zamieszczać go swobodnie gdzie się tylko chce.
Pamiętaj jeszcze o jednej sprawie:
jeśli artykuł, który dajesz do serwisu do przedruku chcesz umieścić również na własnej stronie, to zrób to najpierw, a potem umieść artykuł na obcej stronie. Dlaczego? Może to dmuchanie na zimne, ale Google cały czas walczy z tzw. duplicate content, czyli stronami z taką samą lub bardzo podobną treścią jak na innych stronach. Lepiej, żeby Twój tekst został uznany za tą z oryginalną treścią i najpierw wyszukiwarka ją zaindeksowała. W ten sposób unikniesz nałożenia filtra (bana) na stronę.
Tak, w dobie zmian w algorytmie wyszukiwarki Google pisanie artykułów do przedruku z aktywnym linkiem dofollow pod SEO dużo lepiej działa niż wpisy na forach internetowych, gdzie nieomal każdy wpis z aktywnym linkiem w treści to spam agencji marketingu internetowego (celowane szeptanie na forach). Kiedy jest takich linków kilka na stronie forum, wówczas raczej obniża to SEO serwisom, do których kierują te linki. Artykuły Google bardzo lubi i premiuje za ich publikację, szczególnie po podlinkowaniu (około 5 linków / artykuł) i ich wzmocnieniu. Artykuły eksperckie najlepiej pisać samemu, bo kto lepiej zna się na swojej robocie niż my sami? Jeśli nie ma się lekkiego pióra, warto jedynie przekazać swój tekst do zredagowania copy-writerowi.
Moje sprawdzone serwisy artykułów do przedruku:
1. artelis.pl
2. eioba.pl – rejestracja wstrzymana 🙁
3. toppresellpages.pl
4. 16ton.pl
5. sbart.pl
6. salon24.pl – pisze się tzw. „notki”