Emocje w biznesie

Jak emocje wpływają na biznes

Pierwsze emocje, które pojawiają się, gdy ktoś przystępuje do jakiejś firmy, są euforia i radość. Tyle możliwości! Tylu współpracowników! Takie wysokie prowizje!

A potem następuje dołek emocjonalny i jest on całkowicie zrozumiały i powszechny. Radość z rozpoczęcia współpracy z taką czy inną firmą, ustępuje miejsca najpierw małemu, a potem coraz większemu zniechęceniu, bo wszystko miało iść szybciej: zarobki, pozyskiwanie współpracowników. Niecierpliwość wpędza w zniechęcenie, które prowadzi do rezygnacji z jakichkolwiek działań.

Błąd! Fajnie, że na początku pozytywne emocje dają motywację do działania, tak zwanego kopa. Tyle, że późniejszy ich spadek jest normalny, tak się dzieje w każdej sferze działalności człowieka. I nie należy się tym za bardzo przejmować. Za to należy pamiętać, że początki mogą być trudne, mogą rozczarowywać, co nie oznacza, że nie da się osiągnąć sukcesu.

Emocje w biznesie potrafią przynieść wiele dobrego, ale również wiele zniszczyć. Naucz się panować nad nimi, bo poddawanie się im może być zdradliwe, nie tylko wtedy, gdy prowadzisz biznes czy działasz w programach partnerskich. Pamiętaj, że emocje przeżywa każdy, ale że ważne jest co z nimi zrobisz, bo emocje pozytywne mogą mieć negatywne skutki i odwrotnie, emocje negatywne mogą prowadzić do pozytywnych skutków.

 

Facebook Comments

Skomentuj!

2 odpowiedzi na “Emocje w biznesie”

  1. Kierowanie się emocjami, bez przemyślenia nigdy nie jest najlepszym rozwiązaniem. Emocje to bardzo często zwykłe zakłócenie, nie powinno się go ignorować, jednak również nie powinno się jemu od razu ulegać.

Dodaj komentarz

error: Content is protected !!
%d bloggers like this: