Nie wystarczy nagrać dobry film video i wstawić go na YouTube, aby mieć miliony odwiedzin. Trzeba zwrócić uwagę na różne elementy, które przekładają się na popularność filmu.
Oto one:
- Opis kanału
Na YouTube można zamieścić opis swojego kanału. Nie zapomnij o tym, zrób to zaraz po jego stworzeniu.
- Jeden czy kilka kanałów
Jeśli zamieszczasz filmy z bardzo różniącą się treścią, lepiej założyć inne kanały pod różne tematy. W ten sposób będą na nie trafiać ludzie konkretnie zainteresowani tym tematem.
- Nazwa pliku video
Nazwa pliku video zamieszczanego na YouTube również ma znaczenie dla jego popularności.
- Tytuł filmu
Tytuł filmu na YouTube powinien zawierać frazy kluczowe, na które chcesz pozycjonować film. Oczywiście musisz pamiętać, żeby tytuł był logiczny, sensowny, bo jest przecież też dla ludzi.
- Tytuł filmu odpowiada jego treści
Tytuł filmu musi oczywiście odpowiadać jego treści, zapowiadać ją i nawiązywać do niej. W przeciwnym przypadku ludzie mogą się zdenerwować, a zależy Ci na jak najdłuższym odtwarzaniu Twoich filmów i powrotach na Twój kanał.
- Jeden temat – kilka filmów
Możesz nagrać kilka filmów na ten sam temat, każdy zatytułować inaczej wspomagając się przy wyborze tytułu i tagów Google Keyword Planner.
- Miniatura filmu
Miniatura filmu może zachęcić lub zniechęcić do jego obejrzenia. Poczekaj więc zawsze do końca przy wgrywaniu filmu i dobierz odpowiednią.
- Linkowanie filmu
Gdy już zamieścisz film na YouTube, to od razu daj link do niego na portale społecznościowe, na bloga, stronę. Dobrze jest, gdy film nie tylko jest podlinkowany, ale również ma od początku oglądalność.
- Wartość filmu
Wartościowy film jest lepszy, niż mało wartościowy J Po pierwsze dlatego, że ludzie będą i Ciebie, i Twoje filmy i Twój kanał wyżej cenili. Po drugie dlatego, że marny film jest szybko wyłączany, a to oznacza, że będzie spadał szybko w wynikach wyszukiwania TouTube.

- Tagi
Tagi przypisane filmowi są bardzo ważne. Nie lekceważ ich, poświęć im chwilę czasu. Oprócz tytułu to tagi właśnie mają wpływ na odszukanie Twojego filmu spośród innych i tym samym wyższą oglądalność.
- Link przy filmie
Przy filmie zawsze umieszczaj link, który odnosi się do treści filmu. Jeśli już ktoś ogląda Twój film, to czemu tego nie wykorzystać i nie zaprosić go na swojego bloga, portal społecznościowy, stronę sprzedażową, stronę zapisu na mailing, do sklepu, czy gdziekolwiek chcesz. Nie marnuj takiej okazji!
- Opis filmu
Pamiętaj, że pod filmem, oprócz linku, możesz go również opisać. Opis, żeby był brany pod uwagę przez Google, musi mieć minimum 150 znaków. Możesz powtórzyć słowo kluczowe z tytułu, ale nie przesadzaj ze słowami kluczowymi w opisie.
- Kategoria filmu
Na YouTube musisz wybrać jedną z dostępnych kategorii dla filmów. Dobierz ją dobrze do treści filmu.
- Film publiczny
Aby film był dostępny dla wszystkich użytkowników YouTube i internetu, ustaw go jako „publiczny”.
- Komentarze
Pozwól na dodawanie komentarzy pod filmem. Dużo dobrych komentarzy pomoże Ci w wypromowaniu filmu.
- Długość filmu
Jak długo ma być film? To zależy od Ciebie: jeśli masz co przekazać, to może być dłuższy, jeśli masz lać wodę, to lepiej go skrócić. Ani zbyt krótkie, aby zbyt długie filmy mogą się nie spodobać oglądającym.
- Subskrypcja
Zachęcaj oglądających do subskrybowania Twojego kanału. A także ludzi z mediów społecznościowych, lisy mailingowych. To zwiększy odwiedzalność kanału i oglądalność filmów. Również samemu subskrybuj podobnie tematycznie kanały.
- Istotność
Pamiętaj co może mieć wpływ na pozycję filmu w serwisie: liczba odsłon, oceny, komentarze, liczba osadzeń filmów na innych stronach, liczba dodań filmów do list odtwarzania. Robiąc i opisując więc film walczysz również o te wskaźniki.
- Youtuberzy
Tak zwani Youtuberzy, czyli najpopularniejsi na YouTube, ale również inni, którzy mają wiele odsłon swoich filmów, to dobre przykłady dla Ciebie. Podpatruj jak oni robią filmy, jak je opisują i jak promują.
Skomentuj!