Jak budować listę mailingową? Oto 38 metod na budowanie listy mailingowej i zwiększanie ilości subskrybentów:
1. Ustawienie linku do strony przechwytującej w stopce maila.
2. Ciekawe, przydatne artykuły na blogu – przyciągną czytelników do zapisania się na newsletter.
3. Umieszczenie formularza zapisu na blogu.
4. Formularz zapisu pod każdym wpisem na blogu i stronie.
5. Opinie – proś o opinie czytelników swojego newslettera, darmowego produktu. Pozytywne opinie przyciągną kolejnych subskrybentów.
6. Przekazywanie linku zapisu przez czytelników – proś ich o polecenie. Zadowoleni z informacji polecą Twój newsletter innym.
7. Co-rejestracja, Ko-rejestracja – ustaw co-reg w autoresponderze, którego używasz. Dodaj zachęcający do zapisu opis.
8. Komentarze i doradzanie na blogach i forach – zamieść link do zapisu. Nie spamuj!
9. Wymiana mailingu (ad swaps) – z osobami, które mają listy i piszą na podobne tematy co Ty. Wyjdź do nich z propozycją wzajemnego wysłania mailingu.
10. Artykuły do przedruku – zamieszczaj je wraz z linkiem do zapisu.
11. Zakup mailingu na Allegro – pamiętaj, aby sprawdzić komentarze o sprzedającym, sprawdzić ile mailingów wysyła dziennie czy tygodniowa. Kupuj mailing do list tematycznych a nie do jakiej popadnie.
12. Formularze subskrypcyjne na portalach społecznościowych (social media).
13. Prosty zapis – proś o jak najmniejszą ilość danych osobowych. Dołącz link do Polityki Prywatności. Możesz skorzystać z mojej jako wzoru Polityka Prywatności wzór
14. Poinformuj jak często wysyłasz wiadomości – czytelnik nie przestraszy się, że będzie zbyt często otrzymywał wiadomości.
15. Poinformuj o możliwości wypisania się z newslettera w każdej chwili.
16. Umieść fragmenty swoich newsletterów – zachęć próbką potencjalnych czytelników próbką.
17. Daj bonus, prezent w zamian za zapisanie się na listę – daj informacje użyteczne i przydatne, które można wykorzystać.
18. Pozwól na kopiowanie i publikowanie swoich treści z newslettera – zastrzeż tylko, że nie można zmieniać treści i linków.
19. Dołącz link lub przycisk zapisz się do newslettera – czytelnicy mogą przecież przesyłać go dalej, więc może ktoś będzie chciał się zapisać.

20. Pop-up – wyskakujące okienko można łatwo uruchomić na blogu i stronie. Zobacz u mnie na jednej ze stron>>>
21. Przekierowanie exit splash – po zamknięciu strony czytelnik zostaje przekierowany do formularza zapisu.
22. Wtyczka WordPress – dostęp do treści po zapisaniu się na listę.
23. Zagięta kartka, peel away, expand corner, page peel – w rogu czytelnikowi ukazuje się zachęta do zapisu. Nie przeszkadza, za to kusi.
24. Szkolenie – webinar z formularzem zapisu na listę – szkolenie jest darmowe, jedyne co trzeba zrobić, aby uczestniczyć to zapisać się na listę mailingową. Poproś zapisujących się, aby poinformowali o szkoleniu swoich znajomych.
25. Umieszczaj formularz zapisu gdzie się da.
26. Reklama w Google AdWords – trzeba spróbować obejść przepisy Google AdWords: stwórz stronę, która wygląda tak samo jak docelowa strona squeeze page, ale zamiast formularza zapisu jest link do właściwej strony z tymże formularzem zapisu.
27. Dawaj darmowy kurs, darmowy ebook, zniżka na zakupy, kupon rabatowy, darmowe konsultacje.
28. Zamieszczanie linków do archiwum newslettera – oczywiście tam muszą się znajdować formularze zapisów.
29. Poinformuj, że czytelnicy newslettera są wyjątkowi – oczywiście nie z wyglądu, tylko dlatego, że tylko oni będą otrzymywać specjalne bonusy, zniżki, itp.
30. Konkurs – zorganizuj konkurs, w którym warunkiem jest oczywiście zapis na listę. W regulaminie konkursu musi być zapis, że osoba biorąca udział w konkursie wyraża zgodę na otrzymywania informacji za pomocą poczty email.
31. Kody QR – czytelnik skanuje kod i zapisuje się na listę. Kody QR możesz również umieszczać na swoich gadżetach reklamowych.
32. Budowa listy offline – formularze, zgoda na fakturze, adres na wizytówce, uzyskanie zgody w trakcie rozmowy telefonicznej.
33. Stwórz darmowy kurs email – na przykład dając w odcinkach darmowe fragmenty poradników.
34. Stwórz newsletter z cytatami – czytelnicy lubią otrzymywać krótkie wiadomości a Ty treść takiego mailingu zdobędziesz łatwo i za darmo. Zobacz moje: Cytaty
35. Kierowanie ruchu z reklam – Facebook, AdTaily i inne.
36. Filmy video na YouTube, Vimeo – zamieszczaj pod filmami linki do zapisu z obietnicą, że z newslettera widz dowie się jeszcze więcej.
37. Marketing wirusowy – stwórz raport, ebook z użytecznym contentem i linkiem do zapisu.
38. squeezepage, landing page – to oczywista oczywistość, że musisz je mieć!
A jeśli znasz jeszcze jakiś sposób na budowanie listy – zostaw informację w komentarzu!