Rak. To się leczy!

Rak. To się leczy!

Choroba naszej cywilizacji. Atakuje bez względu na wiek, zasobność portfela czy styl życia. Czasem bywa bezlitosny, ale coraz częściej udaje się z nim wygrać. Wcześnie wykryty i właściwie leczony może być pokonany nawet w stu procentach. Na świecie jest już 28 milionów ludzi, którzy wygrali z rakiem. To oznacza, że coraz więcej nowotworów złośliwych przestaje być chorobą śmiertelną.

Polacy nie doceniają wagi profilaktyki, przede wszystkim w kwestii zdrowia i życia. Nie badają się, bo wolą „nie wiedzieć” lub zgłaszają się, gdy choroba jest zaawansowana a jej leczenie jest trudniejsze i kosztowniejsze. Według prognostyk nowotwory będą głównymi chorobami w Polsce. W 2009 roku na raka zachorowało prawie 140 tysięcy osób. Obecnie ponad 300 tysięcy osób jest chorych i żyje z nowotworem. A te liczby, według statystyk polskich, mogą się zwiększać.

Najgorsi wrogowie w profilaktyce i leczeniu nowotworów. Dla wielu Polaków rak oznacza wyrok. Niewiedza na temat tej choroby czyni z niej społeczne tabu. Konieczność wycofania się z życia zawodowego i społecznego. Poczucie bezsilności i izolacji. Nawet sposób mówienia o raku przesiąknięty jest defetyzmem a przecież pozytywne nastawienie jest niemal tak samo ważne jak odpowiednia terapia.

Oglądaj, słuchaj, ćwicz - zdobywaj nowe umiejętności online

Celem kampanii jest przekonanie Polaków do badań, nauczenie ich, że rak jest chorobą, którą można skutecznie leczyć. Kampania pragnie także obalić szkodliwe stereotypy związane z rakiem, przełamać lęk przed nowotworem i zmienić język opisujący go.
Zaproszono znanych i lubianych aktorów z różnych pokoleń, aby zachęcali Polaków do badań. Mówimy językiem lekkim, filmowym o sprawach nielekkich. Ale właśnie o to chodzi, aby edukować bez straszenia i pokazywać, że badanie daje nadzieję na wyleczenie. Taka edukacja, włożona w usta Ewy Szykulskiej, Stanisława Mikulskiego, Cezarego Pazury, Jarosława Boberka a przede wszystkim Jerzego Stuhra, który pokonał raka, jest najbardziej przekonująca.

W kampanię zaangażowane są fundacje i stowarzyszenia zrzeszone w Polskiej Koalicji Organizacji Pacjentów Onkologicznych– na co dzień wspomagających pacjentów i ich rodziny, firmy farmaceutyczne specjalizujące się w terapii nowotworów, media i wielu innych partnerów dobrej woli.

Kampania Rak. To się leczy jest z założenia kampanią cykliczną, która rozpoczynać się będzie zawsze 4 lutego, czyli w Światowym Dniu Walki z Rakiem.

Skomentuj!

Leave a Reply

%d bloggers like this: