WordPress używa terminu Rola do nadawania użytkownikom uprawnień. Właściciel strony, bloga może nimi zarządzać i ma oczywiście dostęp do wszystkich funkcji.
Wejdź w panelu WordPressa w menu do Użytkownicy, kliknij pod kimś na Edytuj a następnie Przy Rola na rozwijane menu.
Tam właśnie możesz wybrać rolę, jaką chcesz nadać tej konkretnej osobie:
Administrator – ma dostęp do wszystkich funkcji.
Redaktor – ma prawo publikować i zarządzać wpisami i stronami, a także zarządzać użytkownikami innych wpisów.

Autor – ma prawo publikować i zarządzać własnymi wpisami.
Współpracownik – ma prawo pisać i zarządzać swoimi wpisami, ale nie posiada uprawnień do ich publikowania.
Subskrybent – ma prawo tylko zarządzać swoim profilem.
To są podstawowe role. U Ciebie mogą pojawić się dodatkowe role w związku z wtyczkami jakie zainstalowałeś.
W ten sposób możesz ograniczyć albo poszerzyć dostęp dla każdej osoby, która zarejestruje się na Twojej stronie albo którą zarejestrujesz sam.