Kim jest Toaletowy Przedsiębiorca?
Mike Michalowicz, autor książki „Start-up bez pieniędzy” określa tym mianem samego siebie.
Według niego Toilet Paper Entrepreneur – TPE posiada pewne charakterystyczne cechy:
Oto osiem najważniejszych atrybutów Toaletowego Przedsiębiorcy.
1. Toaletowy Przedsiębiorca rozwija mocne fundamenty wiary
– wie, ze sukces jest niemal w stu procentach zdeterminowany przez jego przekonania, a nie wykształcenie, środki ani okoliczności.
Kiedy Toaletowi Przedsiębiorcy wierzą, ze cos osiągną, a następnie wspierają to nieugiętym, zdecydowanym działaniem – dokonają tego.
2. Toaletowy Przedsiębiorca ma pasje – zawsze działa w obszarze swoich pasji. Pasja może nie być widoczna ani oczywista dla osób z zewnątrz, ale jest taka dla niego.
3. Toaletowy Przedsiębiorca skłania się do przedwczesnego działania – zawsze podejmuje działanie, nie siedzi bez ruchu.
Przedwczesne podjęcie działania może sprawić, ze Toaletowi Przedsiębiorcy sparza się, ale w większości przypadków sa jednak nagradzani za to, ze działają raczej zbyt wcześnie, niż za późno.

4. Toaletowy Przedsiębiorca jest wyjątkowo dobry w wyjątkowo niewielu dziedzinach – potrafi rozpoznać niewielka liczbę zalet, które posiada, i doszczętnie je wykorzystać. Wszystko, w czym jest kiepski, zlecane jest komuś innemu.
5. Toaletowy Przedsiębiorca wykorzystuje pomysłowość zamiast pieniędzy – pieniądze mogą być jak narkotyk, który tymczasowo ukrywa przed Toba Twoje problemy. Pieniądze pozwalają na robienie głupich rzeczy bez bolesnych konsekwencji; podtrzymują Twoja głupotę. Toaletowy Przedsiębiorca wie, ze mistrzostwo w przedsiębiorczości osiąga się dzięki pomysłowości i perfekcyjnej koncentracji.
6. Toaletowy Przedsiębiorca opanowuje nisze – wybiera rynek, na którym konkurencja jest słaba lub nie oferuje szerokiego wachlarza produktów, usług czy wartości, które on może zaoferować. Wtedy przejmuje panowanie nad ta nisza.
7. Toaletowy Przedsiębiorca łączy długoterminowa koncentracje z krótkoterminowym działaniem – ma absolutna pewność, gdzie znajduje się jego punkt docelowy, ale nie ma szczegółowego planu, który opisuje krok po kroku, jak tam dotrzeć. Zamiast tego podejmuje działanie krótkoterminowe (w 90-dniowych okresach), dzięki któremu osiąga znaczne postępy. Wtedy ponownie ocenia swoje cele, tworzy plany na kolejne 90 dni i wprowadza je w zycie.
8. Toaletowy Przedsiębiorca NIE jest normalny – to ryzykant. Toaletowi Przedsiębiorcy są odrobine dziwni i być może trochę szaleni.
Definitywnie inni. Nie przestrzegają zasad ani norm społecznych i dokonują zmiany status quo.