Zarabianie w internecie trzeba zacząć również od przemyślenia czy jest Ci obojętne co będziesz promować, czy też jednak pewnych produktów nie chcesz sprzedawać z uwagi na to, że się na tym nie znasz i wiesz, że nie chcesz/nie dasz rady tego poznać, np. oprogramowanie komputerowe, lub np. z powodów etycznych, jak np. promowanie stron pornograficznych.
Wybór tematyki, jaką chcesz się zajmować, jest ważna z dwóch powodów:
1. Decydujesz w ten sposób, że zajmiesz się tematami Tobie już znanymi, czyli oszczędzisz czas lub przeciwnie: trzeba będzie się czegoś jeszcze nauczyć. Jasne, jeśli coś sprzedajesz, nie musisz posiadać dogłębnej wiedzy na dany temat, ale jednak pewien jej stopień musisz opanować: a to klient zapyta o coś, a to trzeba samemu produkt przetestować, bo nikt do tej pory tego nie zrobił, itd. itp.
2. Decydujesz w ten sposób pośrednio o tematyce Twojego bloga. Zakładając, że chcesz poważnie potraktować swoje zarabianie, założysz stronę czy bloga, który będzie służyć do promowania produktów czy usług o określonej tematyce. Oczywiście możesz wrzucić reklamy jakichkolwiek produktów, ale nie będą one pasowały tematycznie do tematów Twoich wpisów, artykułów, co może odstraszać czytelników. Poza tym udzielając porad na blogu na jakikolwiek temat, musisz go po prostu znać i z minimum dwóch powodów: żeby nie było wstydu przed ludźmi i żeby im nie szkodzić. A ludzi udających fachowców jakiejś dziedzinie jest w internecie niestety mnóstwo.

Jakie są kryteria wyboru produktów, usług, programów do promowania?
Tak jak wspomniałem, będą to Twoja wiedza, chęć do nauki, Twoje wykształcenie, wykonywany zawód, zainteresowania, hobby. To są sfery, dzięki którym łatwiej Ci będzie zdecydować się jakim tematem się zajmujesz: produkty i usługi finansowe, a może porady stolarskie, albo kosmetyczne, lub jeszcze coś innego, co mi nawet do głowy nie przychodzi J
Zadanie dla Ciebie: spokojnie zastanów się co Cię interesuje, jakiemu tematowi chcesz poświęcić swój czas, czym chcesz zainteresować ludzi.
Zobacz mój program partnerski>>>
Ciąg dalszy nastąpi, a teraz zostaw komentarz!
Poprzednie części tej serii artykułów:
No masz rację. Nisza jest najważniejsza jeżeli poważnie myśli się o biznesie w Internecie. Wspaniały poradnik!
Dzięki! Pozdrawiam!
Bardzo dobry poradni 😉
Dzięki. Zapraszam częściej!
przy okazji, warto przy tym zastanowić się nad grupą docelową, gdzie mają trafiać nasze produkty oraz usługi. To bardzo ważne!
Zgadza się. np. wysyłanie w ciemno mailingu do wszystkich i tym podobne działania nie zdają egzaminu.